درد زانو
مقالات پربازدید
درد زانو یکی از دردهای شایع است که انسانها به آن گرفتار می‌شوند. بیماری زانو تقریباً در تمام سنین دیده اما بیشتر افراد بعد از سن ۵۰ سالگی به آن دچار می شوند.


درد زانو و درمان درد زانو

درد زانو یکی از دردهای شایع است که انسانها به آن گرفتار می‌شوند. بیماری زانو تقریباً در تمام سنین دیده اما بیشتر افراد بعد از سن ۵۰ سالگی به آن دچار می شوند.

درد زانو ممکن است به دلیل علت های مختلفی از جمله آسیب های ورزشی، التهابات مفصلی، آسیب به بافت نرم در اطراف زانو، کمبود عضلات، مسائل مربوط به ران و ساق پا، کمبود ویتامین D و کلسیم و ... ایجاد شود.

برای تشخیص دقیق علت درد زانو و درمان مناسب، مراجعه به پزشک تخصصی مفید خواهد بود. در میانه می توانید برای کاهش درد، برخی از روش هایی مانند استراحت، قرار دادن یخ بر روی زانو، مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs)، استفاده از بانداژ کمپرسیو و انجام تمرینات تقویتی عضلات اطراف زانو را امتحان کنید.

درد زانو و درمان درد زانو
شکل 1 - درد زانو و درمان درد زان

علل درد زانو را به چند دسته می توان تقسیم کرد : 

۱- ضربه ها

درد زانو ممکن است به علت صدمات ناشی از ضربه هایی است که به زانوها وارد می شود. ضربه ها باعث پارگی لیگامان ها یا پارگی مینیسک های داخل زانو یا استخوان شکستگی یا در رفتگی استخوان های زانو می شوند. 

التهاب زانو و از بین رفتن غضروف
شکل 2 - التهاب زانو و از بین رفتن غضروف

۲- بیماری های التهابی و عفونی

عفونت هایی که به زانو گسترش پیدا می‌کند و باعث پیدایش چرک در داخل زانو می‌شوند که اصطلاحاً آرتریت چرکی نامیده می شود. علاوه بر آن زانو در بیماری های التهابی روماتیسمی مانند آرتریت روماتوئید میتواند گرفتار شود.

۳- بیماری های متابولیک

بیماری های مانند نقرس یا نقرس کاذب با رسوب موادی مانند کریستالهای اسید اوریک یا کریستالهای پیرو فسفات در داخل زانو می توانند با عث تورم و التهاب و درد زانو بشود. بیماری هایی در اثر کار کردن زیاد زانو به وجود می آید مانند ساییدگی های زانو که اصطلاحاً آرتروز یا استئوآرتریت نامیده می‌شود.

بسیاری از بیماری های زانو با اقداماتی مانند بستن زانوبند و فیزیوتراپی و تجویز داروهای ضد التهاب بهبود پیدا می‌کنند و تعدادی از بیماران نیز به درمان های فوق خوب نمی شوند و لازم است موردعمل جراحی قرار بگیرند. علائم بیماری های زانو شامل : درد زانو، تورم ، خشکی زانو قرمزی و گرمی زانو ، در رفتن زانو ، احساس صدا در زانو و دردناک بودن زانو در باز و بسته کردن زانو می باشد.

در چه مواردی لازم است به دکتر مراجعه کنیم؟ 

فردی که دچار درد زانو ست در موارد زیر باید حتما به پزشک مراجعه کند :

۱- فردی نمی تواند روی پای خود بایستد.
۲- یا وقتی که زانو از زیر پای بیمار در می رود. 
۳- کسانی که دچار تورم زانو هستند. 
۴- کسانی که نمی توانند زانوی خود را کاملاً خم و راست کنند .
۵- کسانی که دچار تغییر شکل زانو هستند.
۶- افرادی که علاوه بر درد زانو ، تب ، قرمزی و تورم زانو دارند.

علل درد زانو چیست ؟

۱- ضربه ها

ضربه به زانو می‌تواند باعث صدمه به لیگامان ها، تاندون ها و یا بورس ها بشود. بورس کیسه های پر از مایع هستند که در اطراف زانو و در خارج از آن قرار دارند و باعث می‌شود که لیگامان ها و تاندون ها بر روی استخوان ها ، در داخل زانو به آرامی حرکت بکنند. 
اینک به شرح تعدادی از صدماتی که در اثر ضربه به زانو وارد می شود می پردازیم. 

 

صدمه لیگامان صلیبی قدامی
شکل 3 - لیگامان صلیبی قدامی پاره شده

۱- صدمه لیگامان صلیبی قدامی

لیگامان یکی از مهم ترین ساختمانهایی است که در داخل زانو قرار گرفته است و باعث جلوگیری از حرکت زانو به طرف جلو می شود.صدمه لیگامان صلیبی یا بادامی در ورزشکاران و معمولاً در فوتبالیستها، بسکتبالیست ها و وزنه برداران اتفاق می‌افتد.

 

پارگی منیسک
شکل 4 - پارگی منیسک

۲- پارگی منیسک

مینسک ها ساختمان هایی هستند که در بین استخوان ران و تیبیا و در داخل زانو قرار گرفتند و نقش جذب کننده ضربه ها را دارند و مانند کمک فنر عمل می کند. منیسک ها وقتی پاره می شوند که زانو پیچ می خورد. 

۳- شکستگی ها 

شکستگی ها در استخوان های ران و تیبیا یا در استخوان کشکک دیده می‌شود. معمولاً در تصادفات و یا سقوط ها استخوان ها می شکنند. گاهی در افرادی که دچار پوکی استخوان هستند با یک ضربه کوچک و حتی یک قدم برداشتن ممکنه باعث شکستگی استخوان ها بشود. 

۴- بورسیت های زانو

بورس ها در واقع کیسه هایی هستند که پر از مایع هستند و مانند بالشتک عمل می‌کند و باعث می‌شوند که لیگامان ها و تاندون ها به راحتی در داخل مفصل زانو حرکت کنند. در ضربه‌های مزمن و کوچکی که به زانو وارد می شود ممکن است این بورس‌ها خاصیت خود را از دست بدهند و التهاب پیدا کنند در این صورت حرکت زانو که باعث حرکت لیگامان ها و تاندون ها در داخل می شود، دردناک خواهد بود. 

۵- تاندونیت پاتلار

تاندون پاتلار در واقع تاندون عضله چهارسر است که در اثر ضربه های مکرر و کوچک می‌تواند دچار التهاب و تحریک در داخل تاندون بشود . این بیماری در دوندگان ، اسکی بازان، دوچرخه‌ سواران و ورزش هایی که مستلزم پریدن است دیده می شود.

بیماری هایی که در اثر زیاد کار کردن زانو ایجاد می شود شامل موارد زیر است : 

۱- وجود جسم خارجی در داخل زانو 

با افزایش کارکرد زانو قطعه ای از غضروف یا استخوان می تواند کنده شود و در داخل زانو سرگردان حرکت کند این قطعات ممکن است باعث حرکت اختلال زانو شود. زیرا مثلاً بین دو استخوان ران و تیبیا که در حال حرکت هستند گیر می کند و حرکت زانو محدود و دردناک می شود.

۲- سندروم باند ایلیوتیبیال

باند ایلیوتیبیال باند فیبری محکم است که از خارج مفصل ران تا خارج مفصل زانو انتشار پیدا می کند. در افرادی مانند دوچرخه سوارها و دوندگان ممکن است که این باند خیلی سفت شود و در این صورت حرکات زانو درد می شود.

۳ - در رفتگی استخوان کشکک زانو

کشکک زانو استخوان ، سه گوشی است که جلوی زانو را می پوشاند. این استخوان معمولا به خارج زانو در رفتگی پیدا می کند.

۴- لنگیدن بیمار ناشی از درد مفصل ران یا درد پا

در کسانی که بیماری مفصل ران یا بیماری مفاصل پا داشته باشند با احتیاط قدم های خود را روی زمین می گذارند به عبارت دیگر لنگ می‌زنند و همین لنگ زدن باعث می شود که درد زانو هم بگیرند.

بیماری های التهابی مفصل زانو 

این بیماری ها برخلاف بیماری های مکانیکی به علت بیماری های عمومی مانند آرتریت روماتوئید یا نقرس یا در اثر زیاد کار کردن و فرسوده شدن مفصل زانو به وجود می‌آیند. این بیماری ها باعث به وجود آمدن التهاب در داخل مفصل زانو می شود که اصطلاحاً آرتریت زانو گفته می شود و شامل موارد زیرهستند: 

۱- استئوآرتریت یا آرتروز

شایع ترین نوع آرتریت است و در اثر افزایش سن و زیاد کار کردن زانو ، باعث ساییدگی غضروف ها و خراب شدن لیگامان ها و نیز پیدایش زوائد استخوانی در زانو می شوند و به این ترتیب محدودیت حرکت زانو و درد زانو ایجاد می کنند  

۲- آرتریت روماتوئید

آرتریت روماتوئید یکی از انواع بیماری های روماتیسمی است. این بیماری یکی از بدترین بیماری های مفصلی است. آرتریت روماتوئید یک بیماری اتوایمیون است یعنی سیستم دفاعی بدن مفاصل فرد را بیگانه می پندارد و بر علیه آنها وارد عمل می‌شود. با موادی که از گلبولهای سفید ترشح می کند باعث تخریب مفاصل می شود. این بیماری اکثر مفاصل، از جمله مفاصل زانو را گرفتار می‌کند .باید توجه داشت که آرتریت روماتوئید یک بیماری مزمن است و در طی سالها ممکن است خاموش شود و یا گاهی شعله ور شود. 

۳- نقرس 

نقرس در اثر افزایش اسید اوریک خون و رسوب کریستال های اسید اوریک در داخل مفاصل زانو و مفصل شست پا می باشد. شایع‌ترین مفصلی که نقرس گرفتار می‌کند ، مفصل شست پاست. اما می‌تواند زانو را هم گرفتار کند.

۴- نقرس کاذب

نقرس کاذب در اثر تجمع کریستال های کلسیم در داخل مفاصل زانو به وجود می آید و برخلاف نقرس واقعی ، نقرس کاذب بیشتر مفصل زانو را آزرده می کند. 

۵- آرتریت های عفونی

آرتریت های عفونی یا چرکی یا آرتریت سپتیک ، در اثر آلوده شدن مفصل زانو به باکتری یا میکروب های بیماری زا بوجود می آید .معمولاً علت عفونت گسترش عفونت از جاهای دیگر و یا وارد شدن یک جسم نوک تیز در داخل زانو می باشد. آرتریت سپتیک یا عفونی همراه با تب ، درد و تورم ، قرمزی و محدودیت حرکت شدید زانو و باید فوراً مورد درمان قرار گیرد زیرا شدیداً باعث خوردگی غضروفی زانو می‌شود. آرتریت عفونی گاهی پس از تزریق دارو در داخل مفصل زانو به وجود می آید. 

۶- درد پاتلوفمورال

سندروم پاتلوفمورال در ورزشکاران و افراد جوان دیده می شود. این گونه افراد در بالای استخوان کشکک زانو درد دارند .

ریسک فاکتورهای بیماری های زانو 

ریسک فاکتور یعنی عواملی که باعث افزایش احتمال یک بیماری می شوند.

مهمترین ریسک فاکتورهای بیماری های زانو شامل موارد زیر است :

۱- افزایش وزن  

افزایش وزن باعث فشار آمدن زیاد به مفاصل زانو حتی در فعالیت های عمومی مانند راه رفتن و ایستادن بالا و پایین رفتن از پله ها می‌شود و به علت شکسته شدن غضروف های داخل مفصلی ، زانو را در معرض آرتروز یا استئوآرتریت قرار می‌دهد.

۲ - کم تحرکی و عدم انجام ورزش 

کم تحرکی و عدم انجام ورزش و نرمش باعث می شود که به تدریج عضلات چهار سر که در جلو ران و عضلات همسترینگ که در پشت ران قرار دارند، ضعیف شوند و دیگر قدرت ثابت نگه داشتن زانو را به مرور زمان از دست بدهند و همین باعث ناپایداری زانو بشود. ناپایداری یعنی افزایش حرکات کوچک غیرعادی در مفصل زانو که در طولانی مدت باعث ایجاد آرتروز و یا استئوآرتریت و ساییدگی در زانو می شود. 

۳- ورزشکارانی که تکنیک غلط دارند یا بیش از حد ورزش می کنند:

ورزش هایی که با پریدن و خم کردن زانو همراه است مانند اسکی‌بازان و بسکتبالیست ها در معرض بیماری های زانو قرار دارند. بنابراین توصیه می‌شود و ورزشکاران حتما تحت نظر مربیان فارغ التحصیل از دانشکده های ورزش به تمرین و مسابقه بپردازند.

۴- مشاغلی که به زانوهای فرد زیاد فشار وارد می‌کنند:

مانند افرادی که کارهای ساختمانی انجام می دهند ، بنا ها، آهنگرها و کشاورزان. اینگونه افراد هنگام انجام کار بر روی زانو های خود می نشینند بدون اینکه باسن خود را بر روی چهارپایه بگذارند و همین باعث افزایش فشار به مفاصل زانو و ساییده شدن زانو در طولانی مدت می شود.

۵ - ضربه ها یی که در اثر تصادف یا سقوط ها به زانو وارد می شود:

ممکن است در چندین سال بعد باعث تشدید آرتروز زانو شود. زیرا لیگامان ها صدمه می بینند و ناپایداری زانو ایجاد می کند.

کسانی که تعداد زیادی پله در محل کار و یا محل زندگی شان دارند:

باید توجه داشت که پله ها از لحاظ معماری ارتفاع یکسانی دارند. مثلاً هر پله ارتفاع حدود ۱۷ سانتی متر دارد و فرد وقتی که ده پله رو بالا یا پایین می رود به یک محل خاصی از زانو فشار وارد می شود. در صورتی که در رفتن کوه چنین نیست و فرد قدم های خود را بر حسب موقعیت محلی کم و زیاد می کند.

افرادی که زیاد سرپا می ایستتند مانند خانم های خانه داری که در آشپزخانه تمام کارهای خود را ایستاده انجام می‌دهند یا فروشندگان مغازه ها

پیشگیری از بیماری های زانو چگونه است؟ 

۱- کاهش وزن

سعی کنید وزن خود را در حد فیزیولوژیک نگه دارید. اگر قد خود را منهای ۱۰۵ کنید. وزن ایده آل شما به دست می آید. مطمئناً چاق شدن بسیار آسان تر از لاغر شدن است .بنابراین از ایام بچگی یا جوانی مواظب وزن خود باشید.

۲- بر حسب توانایی خود ورزش کنید

از ورزش های سنگین بدون حضور مربی اجتناب کنید.

۳- اجتناب از پله

حتی الامکان از بالا و پایین رفتن از پله خودداری کنید.

۴- استفاده از چهارپایه

به کشاورزان و افرادی که کارهای ساختمانی می‌کنند توصیه می‌شود که از نشستن روی زانوهای خود خودداری کنند و در زیر باسن خود چهارپایه کوچک بگذارند. اگر چهارپایه کوچک ندارند می توانند در زیر باسن خود یک سنگ یا آجر بگذارند که به زانو آنها کمترین فشار وارد شود.

درمان درد زانو

 شما می توانید کارهای زیادی را برای کمک به درد زانو انجام دهید ، چه به دلیل آسیب دیدگی اخیر زانو در اثر ضربه باشد یا آرتروزی که سال ها دارید.

این 11 بایدها و نبایدها را دنبال کنید تا به زانوها کمک کنید تا بهترین حالت را داشته باشند.

۱- زیاد استراحت نکنید. استراحت زیاد می تواند عضلات شما را ضعیف کند ، که می تواند درد مفاصل را بدتر کند. یک برنامه تمرینی برای زانوهایتان بیابید و مرتب انجام دهید.اگر مطمئن نیستید که کدام حرکات بی خطر هستند و یا چقدر می توانید انجام دهید ، با پزشک خود یا یک متخصص فیزیوتراپی صحبت کنید.

۲- تمرین کنید. پیاده روی ، شنا ، ایروبیک در آب ، دوچرخه سواری ثابت و تای چی ورزش هایی هستند که باعث تقویت ماهیچه هایی می شوند که از زانوی شما پشتیبانی می کنند و انعطاف پذیری را افزایش می دهند. تمرینات با وزنه و تمرینات کششی نیز انجام دهید. اين تمرینات به کاهش سفتی و بهبود تعادل کمک کند.

۳- مواظب باشید تا سقوط نکنید. زانوی دردناک یا ناپایدار می تواند باعث سقوط و افتادن شما بشود که این امر باعث آسیب بیشتر به زانوی شما می شود. هنگام راه رفتن با اطمینان از وجود نور و دید کافی و با احتیاط حرکت کنید تا دچار سقوط نشوید. هنگام بالا و پایین رفتن از پله ها از نرده روی راه پله ها استفاده کنید. هنگام برداشتن جسمی از ارتفاع از نردبان محکم یا چهارپایه پا محکم استفاده کنید تا خطر سقوط خود را کم کنید.

۴- از فرمول "RICE" استفاده کنید. استراحت (REST ) ، یخ (ICE )، فشرده سازی( COMPRESSION ) و بالا نگاهداشتن زانو ( ELEVATION ) . این تکنیک ها برای درد زانو ناشی از آسیب جزئی یا عود دردهای آرتروزی زانو مفید است. به زانوی خود کمی استراحت دهید ، برای کاهش تورم از یخ استفاده کنید، باند فشاری بپوشید و زانوی خود را بالا نگه دارید.

۵- از وزن خود غافل نشوید. اگر اضافه وزن دارید ، کاهش وزن باعث کاهش فشار روی زانو می شود. رسیدن به وزن "ایده آل" یعنی قد خود را منهای صد کنید می شود وزن ایده‌آل. مثلا فردی که ۱۶۰ سانتیمتر قد دارد وزن ایده‌آل او ۶۰ کیلو گرم است. هر مقدار کاهش وزن که بتوانید هنوز هم تغییرات ایجاد می کنند.
 
۶- در استفاده از وسایل کمکی مانند عصا یا واکر خجالت نکشید. عصا می تواند فشار را از زانوی شما بردارد. زانو بند و بریس نیز می تواند به شما در ثابت ماندن زانو کمک کند.

۷- طب سوزنی را در نظر بگیرید. طب سوزنی شاخه‌ای از طب سنتی چینی است ، که شامل قرار دادن سوزن های ظریف در نقاط خاصی از بدن است ، به طور گسترده ای برای تسکین انواع مختلف درد استفاده می شود و ممکن است به درد زانو کمک کند.

۸- کفی های بالشتکی و نرم می توانند استرس زانوها را کاهش دهند. برای آرتروز زانو ، پزشکان اغلب توصیه می‌کنند که بیماران کفی های مخصوصی در کفش خود قرار می دهند. برای یافتن کفی مناسب ، با پزشک یا یک متخصص فیزیوتراپی صحبت کنید.

۹- استفاده از سرما و گرما در 48 تا 72 ساعت اول پس از آسیب دیدگی زانو ، از یک بسته سرد برای کاهش تورم و کم شدن درد زانو استفاده کنید. کیسه پلاستیکی یخ به خوبی کار می کند. آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه سه یا چهار بار در روز استفاده کنید. بسته یخ خود را در یک حوله بپیچید تا با پوست شما را اذیت نکند . پس از ۷۲ ساعت ، می توانید از پد گرم کننده یا حوله گرم یا کیف آبگرم به مدت 15 تا 20 دقیقه ، سه یا چهار بار در روز استفاده کنید.

۱۰- تمرینات با شدت بالا می تواند باعث صدمه بیشتر زانوها شود. از ورزشهای نامناسب مانند دویدن ، پریدن و کیک بوکسینگ خودداری کنید. همچنین از انجام ورزش هایی مانند اسکات که استرس زیادی به زانوها وارد می کنند خودداری کنید. اینها می توانند درد را بدتر کنند و اگر به درستی انجام نشوند باعث آسیب می شوند.

۱۱- مشاوره تخصصی بگیرید ، برای بررسی درد زانو به پزشک مراجعه کنید. تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید.
پزشک اغلب با تجویز فیزیو تراپی و دادن داروهای ضد التهاب و داروهایی که کمک به ترمیم غضروف زانو می کنند بیماری های زانو را درمان می کنند. در صورتی که بیمار به درمان های دارویی و غیر جراحی پاسخ ندهد پزشکان عمل جراحی را به بیمار پیشنهاد می کنند. معمولاً سه نوع عمل جراحی برای زانو انجام می شود : ۱- عمل جراحی برای پارگی منیسک ۲- عمل جراحی برای پارگی لیگامان های نگهدارنده زانو که لیگامان های صلیبی نامیده می شود . ۳- عمل جراحی برای آرتروز و ساییدگی پیشرونده زانو عمل تعویض مفصل زانو نامیده می شود و در این عمل زانوی بیمار برداشته و به جای زانوی مصنوعی گذاشته می شود.

درمان زانو درد شدید 

بهترین مسکن برای درد شدید زانو چیست؟

داروهای اصلی ضد التهاب داروهایی مانند، استامینوفن (Tylenol) و داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (یا NSAID ها) ، از جمله آسپیرین ، ایبوپروفن (Advil ، Motrin) و ناپروکسن (Aleve) هستند. این می تواند به پیچ خوردگی ساده یا حتی آرتروز کمک کند. 

از کجا بفهمم درد زانو من جدی است؟

در موارد زیر در زانو شما جدی است و در اولین فرصت با پزشک خود تماس بگیرید : 
۱- زانوی شما تحمل وزن شما را ندارد یا احساس می کنید انگار زانوی شما ناپایدار است (بیرون میزند یا حرکات اضافی دارد که در اصطلاح انگلیسی به آن Gives out می گویند )

۲- تورم مشخص زانو داشته باشید.

۳- نمی توانید زانوی خود را کاملاً باز یا خم کنید.

۴- تغییر شکل واضحی در پا یا زانوی خود مشاهده کنید.

۵- قرمزی ، درد و تورم در زانوی خود همراه با تب داشته باشید.


چه عواملی می تواند باعث درد شدید زانو شوند؟

آسیب دیدگی لیگامان های زانو(رباط ها)
پارگی مینیسک.
آرتروز.
روماتیسم مفصلی.
ضربه ها 
عفونت های زانو
آیا برای درد زانو باید به اورژانس بیمارستان مراجعه کنم؟

در موارد زیر لازم است به دنبال مراقبت های پزشکی فوری باشید و به اورژانس بیمارستان مراجعه کنید . 
۱- اگر درد زانوی شما به علت ضربه ، سقوط یا تصادف است .
۲- مفصلی که به نظر می رسد تغییر شکل داده است. 
۳- پس از ضربه در هنگام حرکت در زانوی شما صدای ایجاد می شود.
۴- عدم توانایی تحمل وزن.
در این مواقع از کسی بخواهید شما را به مراقبت های فوری یا اورژانس برساند

درد زانو چقدر طول می کشد تا خوب شود ؟

کشیدگی یا پیچ خوردگی ساده معمولا یک تا دو هفته طول می کشد. جراحات گسترده تر که نیاز به جراحی آرتروسکوپی دارند ممکن است یک تا سه ماه طول بکشد. بهبود عمده آسیب های سانحه زانو ممکن است تا یک سال طول بکشد تا خوب شود .

در اورژانس بیمارستان برای زانو درد چه کمکی میکنند ؟

در اورژانس بیمارستان برای زانوی شما می توانند عکسبرداری باراشعه ایکس یا ام آر آی انجام دهند و به سرعت مشکل دردناک زانوی شما را ارزیابی کنند. سپس درمانهای دارویی، بیحرکت کردن زانو و استفاده از عصا را برای شما تجویز کنند و در صورتی که زانوی شما نیاز به عمل جراحی اورژانس داشته باشد شما را در بیمارستان بستری نمایند.

چگونه باید با درد زانو بخوابم؟

خوابیدن پشت یا پهلو برای کمتر شدن درد زانو بهتر است . 
اگر به پشت خود میخوابید ، برای حمایت از زانوی خود یک بالش زیر زانوی خود قرار دهید. اگر به پهلو میخوابید ، زانوی خود را در حالت خمیده نگه دارید تا درد به حداقل برسد. سعی کنید هرگز زانوهای خود را روی هم قرار ندهید.

آیا پیاده روی برای درد زانو خوب است؟

اگر به دلیل آرتروز درد زانوی خفیف تا متوسط ​​دارید ، پیاده روی و سایر ورزش ها به تحریک مایع مفصل و روان سازی مفاصل کمک می کند. شما باید راه بروید و تمرینات دیگری را انجام دهید که مفاصل زانوی شما را حرکت می دهد. احتمالاً خواهید دید که با ورزش سفتی ، درد و خستگی بهبود می یابد.

بهترین ورزش برای درد زانو چیست؟

بهترین تمرینات و موثرترین راه برای کاهش درد در مفاصل زانوی شما "پیاده روی ، ایروبیک در آب ، دوچرخه سواری ، شنا ، یوگا و تمرینات چهار سر است . همه به بهبود علائم مرتبط با آرتروز زانو درد و به طور کلی زانو درد کمک می کنند.

چرا درد زانو در شب بدتر می شود؟

شبها زانوها کمی احساس تورم کنند. و به همین دلیل ممکن است آن علائم از آن زمان شروع شود. " بعلاوه ، بسیاری از افراد عصر قبل از خواب بی تحرک ترند ، که این امر می تواند درد زانو را در شب بیشتر کند.

چرا وقتی دراز می کشم درد زانوی من بدتر می شود؟

از آنجا که درد آرتروز از التهاب ناشی می شود ، استفاده بیش از حد از مفصل می تواند باعث بدتر شدن ناراحتی شود. هنگامی که مردم در حال راه رفتن هستند و تمام روز به زانوها توجه نمی کنند و سپس هنگامي که دراز می کشند ، احساس التهاب و درد می کنند . 

چگونه می توانم با درد زانو راه بروم؟

همیشه با WARMUP و گرم کردن شروع کنید. گرم کردن خوب با افزایش گردش خون در بدن بدن شما از جمله زانو را برای ورزش و پیاده روی آماده می کند. 
از کفش های راحت و مناسب استفاده کنید. 
با دقت سطح پیاده روی خود را انتخاب کنید. از سطوح صاف برای پیاده روی استفاده کنید . 
به مقدار کم پیاده روی کنید و سپس به مسافت پیاده روی به تدریج بیافزایید. به عبارت دیگر یک‌باره مسافت قابل توجهی را پیاده روی نکنید وزن خود را کم کنید

.برای درد زانو گرما یا سرما بهتر است؟

گرما می تواند عضلات را شل کرده و به روان سازی مفاصل کمک کند. از گرما درمانی می توان برای رفع سفتی عضلات و مفاصل ، کمک به گرم شدن مفاصل قبل از فعالیت یا کاهش اسپاسم عضلات استفاده کرد. سرما می تواند التهاب ، تورم و درد مربوط به آرتروز و فعالیت را کاهش دهد. (همچنین برای درمان بسیاری از آسیب های حاد نیز توصیه می شود. 

آیا پوشیدن زانوبند در تمام روز مشکلی ندارد؟

در موارد شدید شاید لازم باشد هر روز زانوبند خود را بپوشید . متناوباً ، ممکن است فقط در طول دویدن از بریس استفاده کنید . توصیه های پزشک خود را دنبال کنید و در مورد افزایش یا کاهش زمان استفاده از بریس ، با پزشک خود مشورت کنید.

پرسش و پاسخ و سوالات بیماری های زانو

پرسش و پاسخ
captcha بارگزاری مجدد

قوانین پرسش و پاسخ


با توجه به استقبال بیماران از پرسش و پاسخ جهت اطلاع رسانی و پاسخ دهی مناسب جهت پیدا کردن پاسخ سوال خود لازم است که نام خود را در وب سایت اینجانب جستجو کنید. با پذیرفتن این موارد قادر خواهید بود تا سوال خود را ارسال نمائید.


1- لطفا اطلاعات فرم را به دقت تکمیل نمائید تا امکان اطلاع رسانی را برای ما فراهم نمائید.

2- سوالات خود را در 5 الی 6 خط پرسیده و مشکلات اصلی خود را بازگو نمائید.

3- برای اینکه جواب سوال خود را پیدا کنید لازم است که نام یا سوال شما در وب سایت درج شود. و طبق قانون باید به ما اجازه انتشار متن سوال همراه با نام خود را بدهید تا بتوانید جواب سوال خود را پیدا کنید.

4-پاسخ هایی که داده می شود صرفا جهت بالا بردن اطلاعات پزشکی شما می باشد . برای درمان حتماً لازم است که به پزشک مراجعه کنید و از خود درمانی بپرهیزید.

بستن